poniedziałek, 7 listopada 2011

BABKA PIASKOWA

Miałam trzy dni wolnego więc w tym czasie postanowiłam coś upiec. Latami nie piekłam żadnego placka, ale ostatnio mnie nadchnęło.


BABKA PIASKOWA

1,5 godziny

-250 g mąki,
-250 g masła,
-250 g cukru pudru,
-4 jajka,
-1 łyżka cukru waniliowego,
-1 łyżka kandyzowanej skórki pomarańczy lub cytryny,
-150 g rodzynek,
-1 cytryna,
10g proszku do pieczenia.


Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia.
Masło utrzeć, dodając kolejno żółtka, cukier puder, cukier waniliowy oraz posiekaną skórkę cytryny i sok wyciśnięty z cytryny. Wsypać mąkę i wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę  i delikatnie wymieszać z pozostałymi składnikami (skórką kandyzowaną i rodzynkami otoczone w mące).
Przyłożyć ciasto do formy posmarowanej masłem i wsypać mąkę. Piec 1 godzinę w temperaturze 180 stopni Celsiusza.



Przepis pochodzi z książki kucharskiej "Kuchnia Polska"

2 komentarze: